fredag 29. november 2013

Dryppe lys




Å dryppe lys er ein nostalgisk ting for meg. Eg hugsar så godt kor koseleg det var å sitte inne med små lysstybbar som mamma hadde tatt vare på og dryppe dei ned i ein kopp med vatn. Så enkelt og så kjekt! Det skal ikkje så mykje til for å gjere noko koseleg ilag.

Eg har gjort som mi mamma gjorde og tatt vare på lysstubbar i ulike fargar. Desse har no blitt brukt av små barn som elskar å drive med hobbyaktivitetar. Det vart til tre fine rundingar som pyntar opp i eit vindu på kjøkkenet vårt.




Tenkte kanskje dette var ein idè som andre også kunne ha nytte av? Eg treng mange gode idèar no når me skal til med aktivitetskalender. Då er blogglandia ein god stad å hente inspirasjon :)

Takk for alle fine tilbakemeldingar på forrige innlegg!

Ynskjer alle som er innom ei god 1.adventshelg ♥

K

6 kommentarer:

  1. Slike har jeg laget mange av opp igjennom årene
    Både som unge, som barnehage ansatt og sammen
    med egne unger. Koselig å finne på aktiviteter sammen med ungen
    i kalenderen. Vi gjorde det noen ganger. F.eks. lese ei lita julehistorie.
    Lære en julesang. Plukke naturmatriell å lage dekorasjoner. Visst det fortsatt
    er bart ute hos dere. Lage fuglemater av melkekartonger. Tenne bål ute og koke kakao.
    Evt ha bålkos med grøtspising ute. Vi gjorde det med speiderene i nesten 20 minus. Kjempekoselig.
    Kanskje ikke noe for minstemann, men er det ikke så kaldt så går jo det fint.
    Er så mange ting en kan gjøre, men det krever ofte litt forberedelser.
    Det er gjerne der det stopper for de fleste av oss. lykke til
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Så artig. Jeg har en hel pose med sånne som to jenter jeg er tante til, laget til meg en gang. Nå er jentene begynt å bli voksen, så da er det artig å ha tatt vare på de. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Åh så koselig! Ja, huska når me satt foran ovnen og varma oss, mens me dryppa lys.
    Hehe, koselig minne!
    Så fine de blei! Sånne ønske tante seg til jul. ;)

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig og nostalgisk, ja :) dette ga meg masse minner, jeg husker også hvordan vi gjorde dette som små-. Takk for påminnelsen, det er jo herlige minner :) og du, gjett om jeg skal gjøre dette med mine små - det er jo en super aktivitet for dem!! Og så enkelt :) Håper du har gode dager Kristina - og at du ikke stresser for mye i førjulstiden :) ps. jeg har en giveaway gående, du kan jo bli med om du vil ;) klem din vei

    SvarSlett
  5. Så gøy, det vekket gode minner :) Flotte stjerner du har laget!
    Herlig blogg, gleder meg til å se mer, la meg som følger!
    Klem Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...