tirsdag 10. september 2013

Tripp-trapp-stol før&etter


Frå det eine til det andre.
Slik blir det litt her på bloggen min.
Ein dag eit alvorleg og seriøst innlegg, ein annan dag kort og lettlest underholdning.

Eg likar sjølv veldig godt å lese før/etter innlegg på andre bloggar. Tenkte derfor at eg ville vise dåke tripp-trapp-stolen til mellomsteguten vår som fekk seg eitpar malingsstrøk før sommaren.

Den gjekk frå å vere nedsliten og gul til å bli skinnande svart

før:


(eg hugsa ikkje på å ta bilde før eg var midt i maleseansen : )



etter: 






Fargen heiter KOKS og er ikkje heilt kolande svart.
Det var praktisk å velge denne fargen med tanke på dei svarte stengene og skruane. Gjorde ikkje mykje utav maskering denne gongen. Ein kontrast mot alt det ellers så lyse på kjøkkenet gjorde heller ingenting.


Ynskjer deg som er innom ein strålande dag.
"Bak skyene er himmelen alltid blå"

Klem


9 kommentarer:

  1. Hei Kristina!
    Nå er det lenge siden jeg har vært rundt om i bloggeverden. Først og fremst må jeg si gratulerer så mye med den nye lille gutten! tenk for en rikdom å ha fire slike skatter! han er født på 7-årsdagen til jenta mi, så det synes jeg var ekstra artig å se:) Håper alt står bra til med dere og at du nyter tiden, som går så veldig fort!
    Jeg måtte jo lese meg nedover her, og der var mange fine innlegg. Jeg må si at innlegget ditt om det ufødte livet traff meg i hjertet. Jeg er så enig med deg. Jeg har opplevd ufrivillig abort, og det var så vondt! fremdeles snart 10 år og to barn senere tenker jeg fortsatt på det ufødte barnet mitt. At man kan fjerne dem av fri vilje har jeg vanskelig for å forstå, selv om jeg skjønner at situasjonene kan være så mangt..
    ellers må jeg si at både flisene og tripptrapp-stolen ble kjempefine!! Gleder meg til å ta fatt på sånne "små" prosjekt igjen, men først må vi bli ferdige med den store ombyggingen vi holder på med;)

    Ha noen flotte høstdager sammen med familien din!
    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  2. Så fin stolen ble!!! Jeg har akkurat kjøpt to tripp trapp stoler, kom over de i en bruktbutikk. Har planer om å male de etter hvert. Pusset du ned stolene først? Brukte du en spesiell grunning??? Mulig jeg hermer etter deg og maler svart jeg og!!!! Den ble jo kjempefin!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg berre vaska stolen godt og malte 2 strøk med maling berekna på treverk. Skulle nok ha pussa ned for det er komme nokre hakk allerede. Tenkte kanskje eg skulle lakke med blank lakk øverst for å gjere den meir slitesterk. Malere vil nok anbefale at du pusser, grunner og deretter maler. Det kjem an på kor masse tid du vil bruke på det. Så kjekt at du likte fargen :)

      Slett
  3. Ble flott den stolen. Greit å oppgradere litt enkelt noen ganger.
    Du har et koselig kjøkken.
    Ja jeg håper virkelig at Krf kan utgjøre en forskjell i
    den nye regjeringen. Vi får be om det.
    Ønsker deg en herlig dag :)

    SvarSlett
  4. Stolen blei jo kjempefine og eg liker jo svart så denne hadde glidd rett inn her i fargen:)
    Ønsker deg ein flott dag i sola,så deiligt me har hatt det hittil!her er Madde 13 år idag så får feire litt med Farikål og kaka;)

    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Synes det er så inspirerende når du viser før og etterbilder av malerprosjekter. Jeg fikk lyst til å finne frem pensel med en gang! Har jo selv to slike gule og litt slitte Tripp trapp stoler..
    Lurer på om du malte stolen med sittebrettet og fot brettet i? I vårt tilfelle skal vi jo etterhvert justere dem ettersom guttene vokser, og da kan jeg jo ikke male dem "fast".. Men det får jeg ta en prat med maleren min om;)
    Tenker stadig på dere, og håper dere har det godt alle 6!
    God klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt at eg kan inspirere! Eg malte med sittebrett og fotbrett på ja, skikkeleg latmanns-maling med andre ord ;) Malte tynt strøk innimellom spora slik at eg kan ha mulighet til å flytte, men trur me kjem til å ha den i den posisjonen me har stolen og heller la barnet som er i den rette alderen bruke den. I ditt tilfelle der dåke skal justere ofte er det nok lurt å ta dei av, men det veit jo Ruben alt om :) Lykke til !

      Slett
  6. Kjempefint Kristina :))
    Artig med før/etter bilder :)
    Nydelig kjøkken du har ♥♥

    Klem klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...