lørdag 7. september 2013

Stem for livet!

Du som har blogg, har du det slik at du avogtil får innlegget detaljert i hovudet før du eingong har sett deg ned for å skrive det? Då eg var ute å gjekk tur med minsteguten i dag så dukka det eit innlegg opp i hovudet mitt. Det handlar om eit alvorleg og viktig tema som eg berre må få ut.

På mandag er det valdag. Har du bestemt deg for kva du skal stemme? Ja, for du skal vel stemme?

Eg vil slå eit slag for menneskeverd her på bloggen min i dag. Alle mennesker har same verdi og alle mennesker i eit samfunn treng å bli ivaretatt. Det er ikkje fare for at ressurssterke folk blir neglisjert. Dei har eit talerøyr og får som oftast sagt i frå dersom det er noko som er urettferdig. Det er dei svake i samfunnet som treng å bli løfta opp og få hjelp til eit verdig liv. Eg tenkjer på alle dei eldre i samfunnet, og på dei som slit med avhengighet til narkotika, og på alle dei som er utviklingshemma eller pårørande til desse. Mest av alt tenkjer eg på det ufødte liv. Barna i mors mage. Ein stad der det skulle vere trygt å vere, men slik er det ikkje. Over 15 000 små babyar blir drepne kvart år. Abortert bort er ein anna måte å seie det på, men det er like fullt det same.



Dei kan ikkje seie i frå sjølve, desse små. Derfor må nokon gjere det for dei. Eller har dei ikkje livets rett kanskje? Er dei ikkje fullt og heilt mennesker slik som du og eg?

I forrige innlegg skreiv eg om ei bok som omhandlar svangerskap, fødsel og barseltid. Boka vart gjeven ut på 50 talet, og som du kanskje leste i innlegget så har mykje forandra seg sidan den tid. Me har fått ny kunnskap om mange ting, noko som er bra, men når det kjem til menneskeverd er eg ikkje så sikker på om kunnskapen går i rett retning. I første kapittel av denne boka står det om befruktning, og i skildringa av befruktningsforløpet har forfattaren brukt denne ordlyden:

"Foreningen av den kvinnelige eggcelle og den mannlige sædcelle utgjør befruktningen og betegner det betydningsfulle øyeblikk da et nytt menneskeliv skapes"





Slik ville det aldri vore skrive i dag. I 2013 er barnet i mors mage nedgradert til å vere eit embryo, eller endå verre, ein celleklump. På kva stadie embryoet, som har pronomen eit og nærast kan karaktiserast som ein ting, går over til å bli eit menneske veit eg ikkje. Embryoet utviklar seg etterkvart til å bli eit foster, og først heilt i slutten av svangerskapet vågar dei å kalle fosteret for barnet i mors mage.

Hjarta til barnet byrjar å slå etter 3 veker. Etter 12 veker er alle organa danna og babyen skal kun vokse og modnast resten av tida. Likevel har dei ikkje livets rett, desse små menneskebarna. Det er så ufatteleg trist. Ein heil skuleklasse med born blir tatt livet av kvar dag rundt om på sjukehusa i Norge. Samtidig må me importere arbeidskraft i frå utlandet, same antall som er tatt i abort sidan abortlova kom på 70 talet. 

Det er klart det er fleire partar i ein slik situasjon, og det kan vere mange vanskelege situasjonar rundt om. Men kvifor skal ikkje livet til denne vesle ha noko å seie i saka? Kvifor skal dei alltid kome sist i rekka? Me har då barnevern for barn som er fødte. Det skulle me hatt for dei som er ufødte også, skulle me ikkje?

Kanskje har du som les dette sjølv foretatt ein provosert abort. Eg vil berre seie til deg at dette ikkje er meint som kritikk til deg som enkeltperson, men til politikarane og dei som lagar lover og styrer i landet. Eg skjønar at det ikkje er lett for deg som har stått, eller no nettopp står i ein slik situasjon. Ting kan sjå håplaust ut mange gonger. Likevel, velg livet, det vil du ikkje angre på.

Dette fekk bli mitt politiske engasjement for denne gong. Det finnes så mange viktige saker å kjempe for og eg beundrar alle som engasjerer seg og står på i valkampen. Me som veljarar kan i alle fall gjere oss bryet verdt å gå til valurnene på mandag. Det skylder me demokratiet.

Stemma mi går til det partiet som set menneskeverd i høgsetet, og som kjempar for å behalde dei kristne verdiane i samfunnet vårt. Knut Arild Hareide og Krf, eg heiar på dåke på mandag.

Godt val, og hugs å stemme med hjarta ♥

Kristina

7 kommentarer:

  1. Er helt enig i det du skriver om menneskeverd.
    Problemet med å stemme på et parti som velger å
    gå i regjering med partier som ikke har det
    samme standpunktet er de blir pålagt å
    forvalte den nåværende abortloven(og andre lover) som de ikke får flertall for å forandre.
    Forrige gang Krf satt i regjering hadde de vel
    en kirkeminister som måtte avsette prester fordi de demonstrerte mot abortloven.
    Så jeg syns dette valget er veldig vanskelig.
    Har stemt Krf i mange år. Har til og med vært
    lokallagsleder for Krf. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal stemme. God valg til deg.
    Vi får be for alle politikerene.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg skjønner kva du meiner. Det er ikkje så enkelt å velge, og uansett vil ein ikkje finne det perfekte altenativet. Eg håper at Krf kan i det minste motvirke at abortloven blir utvida, og allerhelst innskrenka eller fjerna. Alle parti har nok lover dei er uenige i, som dei alikevel må forvalte. Eg kan ikkje la vere å stemme på Krf av den grunn, men stemmer håp om at partiet skal bli sterkt og ha mulighet til å påvirke norsk politikk.

      Slett
  2. Gode og viktige ord ♥

    Lykke til med valget!

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med lille, nydelige Mikael. Og for et vakkert navn!!! Jeg har tenkt mange ganger at jeg skal skrive noen ord til deg her, men har hatt en laaang bloggpause. Ikke planlagt, det bare ble sånn. men nå har jeg planer om å bli mer aktiv. Gleder meg over hvert nytt innlegg hos deg. Dette var viktig og bra. Klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. Fy søren, Kristina, dette var sterkt - og tøft å skrive om! :) Men så er jo du tøff - og i dag var det et innlegg som grep meg. Sitter med tårer i øynene. Vi kjemper samme sak du og jeg - og på mandag, så heier jeg også på de samme du nevner ;) sånn, så er det offentliggjort, men det var vel sånn sett ingen overraskelse ;)
    Veldig bra innlegg, min venn. Kos deg med fine familien din. Mange klemmer til skjønne du <3

    SvarSlett
  5. Amen! Kunne ikke vært mer enig i det du skriver...
    Ingenting kommer over menneskeverdet, ingenting er viktigere.
    Vi heier på samme lag vi to!! :) Ber om et godt valg for gode verdier!
    Ha en nydelig uke! Takk for et knallbra innlegg. Klem :)

    SvarSlett
  6. åååhh, så nydelig og rørande innlegg. detta var bra skrevet, søsto mi.
    me heie på de samme (ikkje akkurat ei bomba;) og da blir spennande å følga med ikveld!
    ringe deg ein dag snart ♥

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...