søndag 29. september 2013

Meir energi av...

... å ete mindre sukker?

Ja, det erfarer eg at stemmer.

Eg er eigentleg veldig glad i alt som er søtt. Litt for glad :) Heilt frå eg var liten av har eg vore veldig glad i smågodt og alt anna som kjem innunder kategorien "snop".

For mykje sukker er jo verken bra for tennene eller kroppen. Har jo ikkje lyst til å ende opp med å få diabetes type 2 eller hjarte-og karsjukdommar heller. Eller stige i vekt. Likevel er det å få meir energi min største motivasjonskjelde til å redusere sukkerinntaket.

Mamma til fire. Fantastisk stort. Ein drøm som har gått i oppfyllelse. Då er det ikkje så kjekt å kjenne få trøtthet og manglande energi stadigvekk.

Har lyst til å vere ei tilstadesverande mor. Ei initiativrik mamma som orker å finne på ting med ungane mine og har overskudd til å ta del i kvardagen deira. Derfor er eg blitt motivert til å ta tak i dei tinga eg kan gjere for å bli mindre trøtt og få meir enegi.

Å slutte å ete snop er derfor noko eg strebar etter no. Ikkje berre snop, men generelt alt som inneheld sukker. Eg har tidlegare prøvd å berre skulle ete snop i helgene, men når eg veit det er noko godt i skapet er det berre så fristande for meg å ete bittelitt (som plutseleg blir litt meir enn bittelitt) når søtsuget blir for stort. Og det er det som er problemet mitt. Søtsug Ofte om føremiddagen, men også andre tider på døgnet. Og et eg då litt sjokolade eller noko anna sukkerhaldig fører det berre til eit større søtsug og ein vond sirkel er i gong. Hadde det berre vore det at det gjekk ut over meg sjølv så hadde det vore ei anna sak, men det største kortsiktige problemet med sukkeravhengighet (ja det vil eg kalle det) er den enorme trøttheten som følger på. Blodsukkeret stig fort og høgt og synk deretter veldig lavt. Det er det same som skjer med andre raske karbohydrater som kvitt brød, kvit ris og pasta. Maten gjer noko med oss. Me kan ikkje putte i oss kva me vil og tru at me ikkje blir påverka av det.

Derfor: mindre sukker og meir grønnsaker, nøtter, frø, grove kornprodukt og reint kjøtt. Eg prøver å ete faste og sunne måltid, med masse næring. Til frukost et eg gjerne ei skål med ei blanding av ulike frø som gresskarkjerner, solsikkekjerner, valnøtter, havregryn, tørka aprikos i biter og kanskje litt rosiner. Over dette heller eg surmelk. Biola smaker også godt, men biola med smak inneheld eindel sukker så det prøver eg å unngå no når eg er på "sukkeravvenning" :). Etter ein slik frukost kjenner eg ikkje på søtsug før eg byrjer å bli sulten igjen etter om lag 3 timar. Det er forresten lett å blande søtsug med sult. Eg kan kjenne at eg har lyst på noko søtt, men når eg kjenner bedre etter er eg faktisk berre sulten og treng skikkeleg mat.

Eg er langt i frå noko ernæringsekspert. Dette handler berre om kva eg erfarer i forhold til sukker og mat. Det som er viktig er å prøve å få til eit så stabilt blodsukker som mogleg igjennom dagen. Då vil søtsuget avta og til slutt bli borte. Eg prøver å få inn gode vaner med å ete sunne måltid ca kvar 3.-4. time. Måltida bør innehalde både protein, feitt (umeitta) og karbohydrat. Eg spør meg sjølv om me et for mykje brød i Norge. I alle fall bør det vere grovt og med proteinhaldige pålegg og grønnsaker til for å bli eit fullverdig måltid som meittar. Kneipbrød med syltetøy held ikkje mål liksom. Da må vera skikkelige greie :)

Ein anna ting eg er blitt gjort merksam på er viktigheita av å drikke nok vatn. Eg starter dagen med å drikke eit stort glas vatn (helst romtemperert). Dette reinser kroppen og organa og gir kroppen ein fin start. For å hugse det har eg det ståande på badet og drikk det med ein gong eg står opp. Vidare er det viktig å hugse å drikke mellom måltida, helst anten 2 t etter måltid eller 1/2 før. Drikk ein mykje vatn til måltida vil det uttynne fordøyelsesorgana. Denne anbefalinga har eg i frå ei bok med tittelen "Versågod spis", som er ei ernærigsbok utgitt av Norsk bokforlag. Å drikke vatn er eit enkelt tiltak for betre helse. Vatn belaster ikkje fordøyingsorgana slik mat gjer, men reinser istaden. 2 l om dagen er bra.

Oppsummert:
  • Starte dagen med å drikke romtemperert vatn, 2 små glas eller eit stort.
  • Ete jamne måltid som inneheld gode næringsstoff.
  • Unngå for mykje raske karbohydrater (kvitt brød, kvit ris og kvit pasta).
  • Halde meg unna snop og kjeks, og begrense mengde kaker og anna bakverk.
  • Dersom eg blir sulten eller søtsugen mellom måltida et eg litt gresskarkjerner, solsikkefrø eller cherrytomater (her finnes det mykje anna som også fungerer bra).
Tilslutt må eg berre sei at eg ikkje følger dette til punkt og prikke. Der er eg ikkje komen endå. Eg jobbar med saken og blir motivert når eg merker at det virker. Eg blir meir opplagt, meir stabil i humøret og eg får meir energi. Trøtt kan eg kjenne meg innimellom alikevel, så vel er det ikkje. Kosthald er jo ikkje det einaste som speler inn på energinivået vårt. Søvn tildømes, er ein anna viktig faktor. 

Håper dette kan inspirere andre også til å kutte sukker i frå kosthaldet.

Ha ei velsigna veke kjære lesar ♥ Klem

2 kommentarer:

  1. Dette er nok ei god oppskrift.
    Men bare så vanskelig å leve etter.
    Men målet er å klare det.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  2. Hei :) Diskuterte med en lege på jobben ditta med vatn. Han meinte da va nyrene som rensa kroppen og at vatne ikkje hadde den funksjonen. Drakk du når du va tørste va da nok... Er ein lege eg har stor tillit til, men eg vettkje ka eg skal tru :) Iselin

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...