onsdag 21. august 2013

Eit nytt familiemedlem

Her er han. Vår vesle skjønne skatt.



Mikael
       født lørdag 17.aug 2013 kl 18.44
3654 g  og 51 cm


Det er eit under kvar gong eit barn blir født. Like stort som me dei tre andre var det også denne gongen å få oppleve å bli mamma igjen. Å få barnet opp på brystet, etter hardt arbeid, er ei ubeskriveleg oppleving. Vår vesle Mikael er ein herleg liten skjønning som me no koser oss masse med. Han kom tre dagar før tida, så i går på termindato var me heime igjen fra sjukehuset. Dagane går med til å sove, amme, bysse, stelle og hente seg inn igjen etter fødselen. Det er godt at mannen har 2 veker pappaperm i forbindelse med føselen. Det er gull!


Dei tre storesyskena synes også det er veldig stas med babyen.




Nyfødttida går så veldig fort, så eg har bestemt meg for å verkeleg prøve å nyte desse dagane. Det er ikkje alle dagar ein kjenner at lykkerusen dominerer stemningsleiet, men det er også heilt iorden. Den litle bylten veks så fort og det er berre akkurat no han er så hengiven og totalt avhengig av å vere nær meg heile tida. Det er ei spesiell tid som eg vil ta vare på. Ikkje tenke på den måten at "berre han blir litt større så skal alt bli bedre". Då eg vart mor for fyrste gong levde eg heile tida i framtida. Gledde meg veldig til alt som skulle skje. No er det viktigare for meg å leve i nuet og nyte dei gode øyeblikka.



Ha det fint så lenge. Eg er usikker på når eg er tilbake med innlegg. Det kjem litt an på korleis dagane blir framover. Takk for at du tok turen innom. 
Klem fra Kristina ♥



17 kommentarer:

  1. Gratulerer så masse med veslegutten! Du som har så mye erfaring vet jo godt hva som er viktig og mindre viktig, og har vel også kjent litt på hva man kan tenke seg å ta i mot hjelp til. Lykke til med å bli kjent med det nye familiemedlemmet både store og små! Klem fra Hanne.

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med nydelige Mikael!
    Kos deg i barseltida, og nyt de små øyeblikkene!

    Stor klem fra Britt Iren
    (som håpet på innlegg med bilde, siden jeg så mannen din i gangen på sykehuset i går...)

    SvarSlett
  3. så herleg liten guten, gratulerar så masse!!! nyt tiden ja, og håpar de får nokre fine barseldagar! stor klem

    SvarSlett
  4. åhhhhhh så herlig,- så stort å oppleve enda et barn i flokken! GRATULERER!! klem,magny

    SvarSlett
  5. Kos deg så masse med vesle prinsen Kristina,gleder meg til å sjå han❤gratulera enda eingang til dåke alle sammen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med den nydelige prinsen.
    Kos deg masse og nyt hver dag.
    Som du sier, det går så alt for fort.
    Ønsker deg og alle dine Guds rike velsignelse :)

    SvarSlett
  7. Det er ingen tvil om at denne skjønne gutten er kommet inn i en fin familie.
    En familie der alle elsker han, og også er glade i hverandre!
    En skjønn liten gutt dere har fått! Jeg ble glad da jeg så bildet, og fikk lese at alt hadde gått fint. Skjønner godt at du vil kose deg med han så mye du kan, ja denne første tiden går jo så fort!
    Syns bildet av deg med lille Mikael er så vakkert!
    Ønsker dere fine dager fremover! GRATULERER og lykke til!
    Klem og hilsen fra -Margit-

    SvarSlett
  8. Kjære Kristina! Gratulera så mykje til alle samen! Ååå for ein nydelig gut han er! Fantastisk under og eit nydelig navn han har fått! :-) Klem frå Olaug Elin

    SvarSlett
  9. gratulera så masse Kristina :)
    Nyt den kjekke tida i lag med alle dine kjære

    klem fra naboane i 24 :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye med en vakker prins! Å få fire friske barn er fantastisk! Det du skriver om å nyte øyeblikkene nå i forhold til det å bare se fremover, kjenner jeg meg veldig igjen i også. Ha en flott barselstid videre.

    SvarSlett
  11. Hei fantastiske Kristina!
    GRATULERA så mykje med lille skjønningen te dåke alle i familien. Så kjekt å få melding av deg. Håpar at alt e veldig bra med dåke alle, og at dåke kose dåke. Du har mange både små og store flotte hjelparar hos deg, hehe. Hadde vore kjekt å møtt deg ein gong i haust, når eg skulle kome heim. Eg kan jo i så fall gi deg ein lys, så kan me sjå om da passar. :)
    Uansett så må dåke kose dåke mykje, nyte tida no som også pappa får være heime.
    Stooor klem frå meg!
    Ps: Såå utrulig fint da blei på kjøkkenet dåkas. Eg har lyst å gjere det same hos meg, men har ikkje kome så lang. Ikkje alle er like driftige som dåke, hehe. :)

    SvarSlett
  12. Kjære gode deg! Først av alt: Gratulerer fra hele mitt hjerte - som jeg gleder meg med dere! En nydelig, velskapt og fin liten Mikael :) Herlig! Også den gleden - over å bli foreldre igjen, og at søsken har fått en lillebror - å, så herlig! Nå må du bare nyte nyfødt-tiden, den går fort og det er jo litt overgang. Men du er dreven og jeg er sikker på du klarer det helt supert :) husk bare å sov, når du kan ;))
    Du - så håper jeg også sommeren har vært fin for dere. Jeg har ikke fått lest meg opp på bloggen din, jeg har tatt heeelt fri fra blogging i sommer - men nå er jeg så og si på plass. Men du - kos deg, så snakkes vi etterhvert. Mange gode klemmer din vei <3

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye nok en gang, Kristina! Og for et nydelig navn han har fått! Det hadde jeg på lista mi da vi skulle finne navn til tvillingene ;)
    Ønsker deg en god tid framover, at du kan få den hvilen du trenger, og sette pris på øyeblikkene. Jeg føler faktisk ikke at tvillingene er helt babyer lenger! Så det er ikke lange tiden de er sånne skjønne små nurk :)
    God klem fra meg

    SvarSlett
  14. Gratulere så mye med gutten, en nydelig liten skapning. Du er sååååå heldig som får oppleve dette atter en gang. Nyt tiden, den går så altfor fort

    SvarSlett
  15. Velkommen til verden, vesle søte guttebass! Selv om jeg ikke kjenner mammaen din sånn ordentlig er jeg sikker på at du kommer inn i fantastisk, god og kjærlig familie! Du er heldig, tenk at Gud sendte deg til akkurat dem!
    Du må hilse til mamma og ønske henne tilykke som firebarns mor, jeg håper hun har det godt og at alt gikk fint. Kan tenke meg du blir overlesset med nusser og klemmer..men så var du utrolig nusselig og da.. :)
    Må Gud velsigne deg vesle skatt,'og alle dine søsken, mamma og pappa!!

    SvarSlett
  16. Gratulerer med ein stor skatt :-)

    SvarSlett
  17. Gratulere med en flott gutt :) kom over bloggen din da jeg besøkte tantemonica sin blogg. Du skriver veldig bra og har mange flotte bilder om hverdagen som mamma. Er selv mamma til 3 gutter og det er så kos :) klem fra huset i saga.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...