fredag 26. juli 2013

Tid for blåbær


Blåbæra begynner å bli modne, så no er det berre til å ta med seg eit spann og gå ut i skogen for å plukke.

Blåbær er kjempegodt, og så kan ein bruke dei til så mykje forskjellig, f.eks:

Syltetøy
Dessertar
Saft
I muffinsar og kaker
Med melk og sukker

og 

Smoothie, som me hadde laga oss her.





Viss du ikkje vil ut og plukke bæra sjølv kan eg tipse om at dei har billege frosne blåbær i frysedisken på REMA 1000. 6 kr for 400 gram søte nordiske blåbær (ikkje sånne amerikanske). Eg kan love deg at eg har hamstra inn litt til vinteren. Er usikker på om prisane kan variere rundt om i landet. 

Ønsker deg som er innom fine sommardagar.

Kristina

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for supert tips,ikkje ofte eg er på Rema men skal sjekke neste gang eg er der:)
    Blåbær er så knallgodt og ser ut som minstemann liker det,Hihi:)
    Ta dere ein tur til Moster snart visst dere har tid!

    God helg Kristina!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Blåbær er jo kjempegodt. Må prøve å få til en tur i skogen,
    men kommer nok til å kjøpe noen på Rema visst de har det samme
    tilbudet her. Ser at det er litt prisforskjeller når jeg har
    reist litt i sommer.
    Smoothien såg ut til å smake godt :)
    Ønsker deg en herlig helg :)

    SvarSlett
  3. En herlig liten blåbærmunn :-) Blåbær er kjempegodt! Jeg har vært i skogen og plukket litt, men trenger nok et par turer til før jeg er fornøyd. Det er masse flotte bær i skogen her nå, og jeg koser meg med ei passe lita bøtte. Elly, hunden, er med og hun plukker like ivrig som meg:-) Mine bær skal nok mest i blåbærmuffins tror jeg! Takk for hyggelig kommentar hos meg også! Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...