mandag 1. april 2013

Halfway

Tida går og eg er no 20 veker på veg i svangerskapet. Det går fint med meg og den vesle i magen. Formen er god og eg nyter den beste delen av svangerskapet, som vanlegvis er den midterste delen. Ferdig med kvalmen og endå ikkje så tung at det begrensar meg til dagleg. Eg er veldig takknemleg for å vere i så god form, det gjer alt så mykje lettare.



Eg har no begynt å kjenne spark omtrent dagleg, også utanpå magen. Det er fantastisk å kjenne livet bevege seg inni meg. Det er akkurat som han eller ho seier "her er eg mamma", og så blir eg fylt med ei enorm glede. Livets gåve, det største underpå jord, det er det det er.




Å vente fjerdemann er annleis enn å vente sitt første barn. Reaksjonane har vore mange og ikkje utelukka positive. "Orkar du det altså!", eller "Har dåke høyrt om prevensjon?", eller "Var det planlagt?"

Ja, det var planlagt
Ja, me veit kva prevensjon er    og
Ja, me orkar eit barn til, eller rettare sagt så gledar me oss veldig til å få eit barn til.

Mange er også positive og det gjer ein så godt, sårbar og hormonell som gravide flest er. Det skal så lite til for at ein blir oppmuntra. Det er noko eg må hugse på sjølv også, imøte med alle slags mennesker. Eit godt ord, ei enkel handling eller noko anna fint kan utgjere forskjellen på dagen til dei me møter på. Tenk at me kvar dag har mulighet til å bringe glede inn i mennesker sine liv! Me kan også velge å forsure og bryte ned med haldningar og ord, men la oss heller velge det første. "Gjer nokon glad, ja skund deg gjer det nå i dag! Det er så mykje du kan gjere om du vil. Og når du gjer det skal du sjå, at det er betre gje enn få. Det største er å gjere andre mennesker glad." Andre som song den på skulen då dei var små? *smil*

Kristina



14 kommentarer:

  1. Så fin babymage :D
    Nyt tiden!! og ikke bry deg om de negative lite gjennomtenkte kommentarene..

    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  2. Hei fine Kristina!

    Så nydelig du er med magen! Og fantastisk at du kan holde på den gode formen!! Det er ingen selfølge, det kan eg skrive under på;)
    Med dei utrulig skjønne og gode ungane du har skjønar eg godt at dåke har valgt å få enda ein!;-))
    Håper dåke har hatt ein god påske i dette fantastiske vêret me har vore så heldig og hatt.

    Ynskjer deg ei strålande ny veke.
    Gode klemmer frå meg!:-)

    SvarSlett
  3. Mener vi sang den på søndagskulen.
    Så flott du er med mage. Herlig å kjenne babyen sparke der inne.
    Ja du får bare heve deg over alle de negative kommentarene.
    Det er ditt og din manns valg om dere vil ha et eller ti barn.
    Det er dere som skal fostre de opp og ha ansvar for de mens de er små.
    Noe jeg tror dere klarer veldig godt.
    Høres ut som dere er en harmonisk og flott familie.
    Kos deg masse nå i denne gode peroiden og ha lykke til :)

    SvarSlett
  4. Ja husker sangen og viktige ord er det. Jeg synes det er koselig at dere velger å få flere barn, selv har jeg to. Men beundrer de som vil ha fler. Selv har jeg mange søsken og som voksen er det koselig med en stor familie rundt seg. Hver gang jeg jeg tenker på et nytt liv så runger ordene fra en dåpssalme i hode mitt"Fylt av glede over livets under ..." Kos deg i svangerskapet og ta godt vare på deg selv.

    Klem fra Annfrid

    SvarSlett
  5. Å for en nydelig babymage! Du er nå skjønn da, både inni og utenpå:-) hvert barn er et under, og det er fantastisk å kjenne liv i magen!
    Merkelig at folk skal ha så mange meninger om hvor mange barn andre skal ha! Det virker som tre er det "riktige" tallet.. har du to (som meg) er det spørsmål om når neste kommer! (Hvem kan vite det??) Men venter du nr fire er det galt og..
    Hev deg over det! Nyt den fine tiden, og lykke til framover:-)
    Klem fra Hanne ♥

    SvarSlett
  6. kjære,vakre deg, gratulerer så mye med baby i magen!! Jeg leste det andre innlegget ditt for noen dager siden, men ble forhindret i å svare deg, også gikk det helt i glemmeboken. Shame on me!! For dette er jo bare en fantastisk nyhet!! :) Klart vi får overskudd til et lite nurk, Gud vil jo gi oss de kreftene vi trenger når vi tar i mot Hans gave med glede? :) Her er det også godt å kjenne på at overskuddet er på vei tilbake, jeg er sykemeldt ut svangerskapet nå, det ble litt tungt med denne magen og de hektiske skiftene Etterhvert. nå er det tid for å ruge og glede oss over til vår himmelskatt kommer :) ønsker deg mange gode dager fremover!! Varme klemmer fra meg.

    SvarSlett
  7. Btw, du ser nydelig ut!! :)

    SvarSlett
  8. Hei skjønne Kristina:)
    Så flotte du ser ut og det blir ein flott familie og så kjekkt å ha fleire søsken,fantastisk for det å ha fleire å forholde seg til når ein blir eldre eller ung for den slags skyld er godt:)
    Du må heve deg over slike kommentarer,men er ikkje lett!husker eg nesten ikkje turde å sei at me venta når me skulle ha Milla for eg har fått høyrt at eg berre burde ha to men for ein velsignelse Milla er og hadde eg hatt helse ,vært yngre og hatt stort hus så hadde me nok hatt ein til men me får heller vente på barnebarna om ein 10-15 års tid,hihi:)

    Nyt fineværet Kristina:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  9. Så spennande ditta blir. Kan tenka meg at både store og små gledar seg. Veldig kjekt! Håpe du e i god form og blir pleia godt. :)
    Håpar å få kome på besøk når den lille er komen. :)
    Stor klem frå meg.

    SvarSlett
  10. Gratulere - så kjekt at du venter nr 4.
    Har 6 selv, så jeg vet hvordan folk spør og blander seg inn.
    Skulle gjerne hatt flere, men helsa tillater ikke det. MEN jeg er svært takknemmelig for de jeg har fått!
    Lykke til videre

    SvarSlett
  11. Endelig fikk jeg tid til å kommentere dette innlegget ditt (som forøvrig mannen også har lest:)).
    Du er så vakker med gravidmagen! Og så godt å høre at formen er god nå :)
    Og slike kommentarer fikk jeg også en goood del av i forrige svangerskap! Velger man å få flere barn enn gjennomsnittet, er det liksom noe alle skal kommentere- og betvile at man har krefter til.. Ja visst er det mye jobb, men man får så utrolig mye igjen, og så er det jo med på å forme en som menneske..
    Som sagt før, så gleder jeg meg veldig på deres vegne!!
    Skal hilse dere begge fra Ruben og gratulere!
    God klem fra meg

    SvarSlett
  12. En finfin mage. Takknemlighet og glede. Et barn er et lite under. Hver gang. Et menneske.
    Nydelig blogg, og vakre ord.
    - og så kjempesmart og flott med kreative karsebokser!

    Jeg ønsker deg en glad uke. :-)

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye med den lille i magen!!! Det var gøy å høre. Jeg går også gravid nå og jeg er så enig med deg i at det å kjenne liv i magen gir stor glede for mor:) Det er stor at vi får den æren å bære frem og oppdra et lite liv skapt av Gud. En kjempeviktig oppgave! Lykke til videre i svangerskapet!

    SvarSlett
  14. Så vakker du er, med magen din! <3 Det er en fin tid du er i - og det å gå slik å glede seg til et lite nurk, det finnes ikke bedre... Herlig med litt oppdatering på livet ditt! Også du - mennesker vil alltid mene noe om graviditeter. jeg fikk også masse kommentarer da vi valgte å gå for nr 2 nokså fort etter førstemann...."orker dere virkelig?", "var ikke det litt vel fort?" osv....folk sier så mye rart. hev deg over det og le av dem, for jommen får folk seg til å si de rareste ting. Folk har i grunnen ikke noe med om det var planlagt eller ei, heller.... ;) Jeg håper dagene dine er gode -du ser iallefall bra ut. Sender deg en god klem herfra. <3

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...