onsdag 17. april 2013

3 søsken deler rom

I huset vårt har me tre soverom, men fortida blir det eine brukt til oppbevaring av ting som eigentleg skulle vore på loftet. Me held på å isolere og legge golv på loftet for å få betre plass til lagring. Bodplass har me alt for lite av og det blir stadig meir klær og diverse som skal lagrast ein stad. Gledar oss derfor til me blir ferdige med det prosjektet.

Gamal skuleplakat og skattekiste som rommer utkledningskle

Det betyr at me no har kun to soverom. Korleis kan det fungere for ein familie på fem? Ganske fint faktisk. Alle tre ungane søv på same rom, og det har til no gått bra.

Slik eg ser det, er det mange positive sider ved det at søsken deler rom. Små barn vaknar ofte om nettene og føler seg utrygge, men med eit søsken eller fleire på rommet vil det roe seg lettare igjen, eller best av alt ikkje vakne i det heile tatt. Det er koseleg å kunne ha ei felles kveldsstund ilag der me les, syng og ber saman med borna. Det er sjølvsagt utfordrande med aldersforskjell, men eg ser at dei innrettar seg etter ting etterkvart. Dei minste lærer at dei må sitte stille når me les bok, og dei største føler ansvar for dei små. Bandet mellom søsken kan bli tettare og dei veks på mange måtar ved at dei må ta hensyn til dei som er mindre og større enn seg.

Det er kanskje ikkje like lett å få alle tre til å sovne samtidig. Me har gjort det slik at minstemann sovnar fyrst, før dei andre to legg seg. Eg har lyst til å prøve å få til at alle kan legge seg samtidig etterkvart. Når klokka er halv åtte er det sengetid for alle barn her i huset. Foreldre treng pusterom og barn treng nok søvn. Så får dei heller stå opp når dei er utkvilt, uansett kor tidleg det er. *smil*. I det siste har me alle stått tildegare opp og eg har (endeleg) funne ut at morgonstund er gull i grunn. Det er veldig fint å få litt tid i lag før eldstejenta skal på skule, mannen på jobb og dei to minste i barnehage dei dagane det gjeld. 

At alle tre deler rom er ei mellombelsløysing for oss. Så snart loftet er ferdig flytter Sara (snart 8) inn på sitt rom igjen. For dei eldste barna kan det vere kjekt å ha eige rom, spesielt når dei har vener på besøk. Men eg meiner barn kan fint kan dele rom heile oppveksten og vere like lukkelege som andre barn. Det er ofte me som skaper behova for dei *smil*. 

Litt av poenget mitt med dette innlegget er å seie at ein MÅ ikkje har like mange soverom som ein har barn. At me venter nr 4 og ikkje har eit ledig soverom til han/henne stressar oss ikkje i det heile tatt.
  

Om natta slår me ut senga til dobbeltseng. Då ser det slik
ut:



 Om dagen slår me den inn igjen slik at det blir meir boltreplass. Rommet er ca 10 m2.






Minstemann på 2 har fått ny soveplass i skuvsenga. Han har sove saman med oss på vårt rom heilt til no.

Mi gamle dokkevogn.



I nokre månader framover får eg og mannen rommet vårt for oss sjølv. Grindesenga står no tom, og me kan prate ilag om kvelden utan å vere redd for å vekke eit barn som søv. Det er fint og me nyter den nye sovetilværeselsen. Snart kjem det ei lita jente eller ein liten gut som vil kreve oss mykje. I mellomtida ladar me opp batteria med god nattesøvn. *smil*





Klem frå Kristina 

6 kommentarer:

  1. Ser ut som dere klarer dere helt fint med de soverommene dere har. Lure foreldre med lure løsninger, det er det ikke tvil om. Og ja, det er nok mange fordeler med å dele rom. Har ikke helt den erfaringen, men skjønner så absolutt hva du sier :)
    Også ble jeg litt rørt - av at dere venter nr 4....syns det er fantastisk jeg...Visste jo om det, er ikke det, men bare det å se sengen til lille stå der på deres rom og vente....herlig ikke sant? :)
    Og du, skjønt å høre dere synger, leser og BER med barna. NYDELIG <3
    jeg håper du har det bra min venn - var så kos med en hilsen fra deg i dag, det gledet masse. Tenker på deg rett som det er, men er ikke heeelt på nett enda - men det kommer. :) må bare få eksamen ut av systemet og ferdig. god helg til deg, fine. klem klem

    SvarSlett
  2. Tror og at unger kan har godt av å dele rom,
    At de da kan ha mye glede og hjelp av hverandre
    på mange måter. Våre to delte rom i etpar år.
    Den første tida gikk det ganske greit.
    Men da den yngste ble fire-fem år klarte
    han å holde seg våken til yngstemann la seg.
    Og det ble bare tull. Ble for lite søvn på begge to.
    Heldigvis hadde vi et rom på loftet som vi kunne bruke.
    Håper det fortsatt kommer til å gå greit med
    søvnen til dine håpefulle.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Så flinke du er til å få det til og det går jo ein liten periode så går alt ant:)
    Husker eg synest det var Pyton å dele rom når eg var liten og større og,Hihi:) her er dei to eldste så ulike at dei går ikkje isammen og minstemor er for liten men har ein dei tett og dei liker å være sammen så er det topp at dei deler rom:))så herlig med både kveldstund og morgenstund for dei små:)savner kveldene for meg sjølv,Madde er ikkje i seng før 9-halv 10 men sånn er det når dei blir større:)jaja!
    ønsker deg ein flott dag Kristina!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder:-) Veldig fint soverom barna deres har! Jeg er faktisk helt ening med deg i at man ikke trenger like mange soverom som man har barn, i alle fall ikke mens de er små - da er det både trygt og godt å dele. Vi flyttet inn her vi bor nå for tre år siden, frem til da delte våre to soverom. Da vi flyttet var de 6 og 4 år, og kunne nok gjerne ha delt rom lenge til. Nå bruker de lite rommene på dagen, de bruker mest kjellerstuen - også når de har venner på besøk. Men jeg tror unger er forskjellige i sitt behov for å trekke seg tilbake, jeg var et sånt barn som trengte alenetid, og det er kanskje lettere å dele rom lenger om man er av samme kjønn? Her tror jeg minstemann, nå snart 8, hadde sovet bedre om han hadde sovet sammen med søsteren, nå kommer han inn til meg hver natt fordi han er redd for et eller annet. Lykke til med nr. 4, god helg og på gjensyn:-) Hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  5. Herlig å lese! Tror heller ikke de nødvendigvis må ha hvert sitt rom..
    Her i huset vil storesøster aller helst overnatte på rommet til brødrene sine, hun er faktisk litt misunnelig for at de deler rom.. Og jeg merker at hun sover litt bedre sammen med dem - selv om det noen ganger tar litt lenger tid før de sovner på kvelden! ;)
    Det å få egentid alene for seg selv eller sammen med en venn tror jeg man kan legge tilrette for selv om de deler rom. Vi kommer til å få 4 soverom når vi flytter, så da blir det 2 gutterom og 1 jenterom til våre 5 ;)
    Håper vi får mulighet til å treffes igjen- enten det blir før eller etter flytting.
    God klem

    SvarSlett
  6. Hei Kristina:-)
    Syns du skriver så fint, ting som opptar mange i kvardagen og som er kjekt å lesa om! Takk for at du deler:-)
    Trur nok det kan vera mange fordeler med å dele rom. Her skal litlebror flytta inn på storesøster sitt rom når han er litt større. Blir spanande, men når dei får det som vane frå dei er så små så tenker eg dei kan dele rom i mange år framover:-) her blir det iallfall ikkje kvar sine rom før me får oss større hus ein gong.

    Barnerommet var forresten utrulig koselig!! Likte så godt kosedyra på snor, den idéen skal eg jammen ta med meg vidare. No veit eg kor du bur og, ser ut som eit skikkelig koselig hus:-) og bileta du viser her på bloggen bekrefter virkelig det!

    Ynskjer deg ei nydelig helg! Nyt den saman med din fine familie!!
    God klem frå meg.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...