lørdag 1. september 2012

Klar, ferdig...

gå!

Det er 1.september og me kan vel alle vere einige om at hausten er igong. Enten me likar det eller ikkje.



Eg for min del synest hausten er ei veldig koseleg årstid. Då får eg lyst til å finne fram strikketøy og krølle meg opp i sofaen med ein kopp varm te. Eller ta med meg resten av familien ut på tur i frisk haustluft. Fargane i naturen er jo berre nydelege på denne tida. Hausting av epler, plommer og andre frukter er også gode ting ved hausten.


Eit nytt kapittel byrjar. Sjølv om eg ikkje er student lenger kjenner eg på forventningar til kva denne hausten og dette skuleåret skal bringe. Gud har så mykje bra for oss, men så er det så lett å velge gå sin eigen veg. Då er det ikkje alltid det går like bra. Akkurat det har eg nettopp fått erfare (deler kanskje i eit seinare innlegg). Men heldigvis lærer ein av feila ein gjer. Mange trur at Gud er ein streng Gud med massevis av lover og bud om synd og skam. Eg opplever Gud som ein kjærleg Far som rettleier barnet sitt slik Han ser er best. Avogtil (eller kanskje ganske ofte) er barn opprørske, men pappaen elskar barnet sitt like mykje for det. Ubetinga kjærleik, det er det beste ein kan oppleve. 

Eg håpar du har ein god start på hausten.
Her blir det ein liten bloggepause, men eg er snart tilbake.

(Tusen takk til alle dåke som legg igjen ein kommentar. Dåke er så gode :)

Kristina

5 kommentarer:

  1. Så flott den grønne krakken din ble. Fargen passet så godt til den og til resten av det du viser. :) Ønsker deg en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Hei, hei!
    Nei, det er ikke alltid det går som man tenker og håper. Det erfarer vi jo alle engang iblandt. Men håper høsten blir fin for deg og dine.
    Høsten er ei fin tid som jeg alltid har likt. Og som du sier så med nye muligheter og forventninger.
    Og med nydelige farger og frisk luft!
    Herlig å være ute i skogen og plukke bær!
    Ønsker deg en flott helg og høst!

    SvarSlett
  3. Setter så pris på å komme inn her "Nord i bygdo" og få lese dine gode tanker, Kristina!
    Helt enig med deg i at høsten er en koselig tid!! Tenker også jeg må få begynt med noe håndarbeid snart :)
    Ønsker dere en fortsatt god helg - og en spennende høst! ;)
    Klem

    SvarSlett
  4. Ja høsten har mye flott med seg.
    Men jeg har litt for lett å tenke på vinteren som venter,
    og glemme å glede meg over høsten.
    For vinteren gruer jeg meg til. Alt for kald.
    Viktig å nyte den dagen en har, det er bare den en vet noe om.
    Ønsker deg en herlig høst :)

    SvarSlett
  5. Kjære venn :) Ja, høsten har så absolutt begynt - men jeg liker det jeg :) Høsten byr på frisk luft, mange fine turer, kakao og det å sitte under pleddet...mye å kose seg med :)
    Jeg syns det du skriver er så fint - at når vi går egne veier, så ramler vi ofte på trynet. Men de gangene vi ber Gud om hjelp, ja, da funker faktisk det meste MYE bedre. Det er også min erfaring :) Jeg håper du har gode dager kjære deg - jeg har ikke rukket innom deg før nå. Hos deg vil jeg ikke innom bare i full fart, om du skjønner, men bruke litt tid på å tenke og skrive et skikkelig svar til deg... Her går det litt i ett for tiden, mye nytt hos meg. Mens du ikke er student lenger, så er jeg altså blitt det - og det er spennende og krevende på en gang. Men jeg har, denne gang, lagt det i Guds hender - så da regner jeg med det funker bra ;)

    Må du ha en skjønn torsdag - og uke videre. Mange klemmer din vei

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...