onsdag 6. juni 2012

Mitt barndomsparadis

Ungane mine på veg ned til stranda eg har så mange gode minner i frå. Ølve, ei bygd i Kvinnherad, finaste plass på jord. På ein gard her bur besteforeldra mine og tanta og onkelen min. Her tilbragte eg mange fine dagar som barn og eg er glad for at ungane mine no kan få oppleve noko av det same.




Vakkert med værbitte gamle naust saman med skjønne naturomgjevnader.


Her ser de garden til besteforeldra mine. Dei er no pensjonerte og onkelen og tanta mi har teke over. Dei har mellom 20 og 25 mjølkekyr.




Seglebåtar nyttar seg av brisen denne fine junidagen.




På landevegen, midt imellom bakkar med høgt gras. Her kan ein fange sommarfuglar, plukke markblomar og leke gøymsel i det høge graset.
Eit paradis for barn, små og store. Her kjenner eg at eg verkeleg lever. Det kvite huset du kan sjå rett fram på høgre hånd er foreldra mine sitt sommarhus. Det er under restaurering og kjem til å bli veldig fint etterkvart. 

Me som bur i Norge er heldige som har så mykje vakker natur rundt oss. La oss bruke det meir! Har du ikkje vore på vestlandet før så ta med deg nokon og legg ferien hit. Treng ikkje reise utanlands for å sjå vakre stader ;)



Det blir lenge mellom blogginnlegga her om dagane. Våren og sommaren er her og må nytast.

Håpar du har fine vår/sommardagar :)

Bloggeklem frå Kristina

9 kommentarer:

  1. For et herlig sted. En perle !! Helt sant som du skriver, Norge er et vakkert sted. Vi har ikke hvert på vestlandet, men det står høyt på lista over steder vi ønsker å besøke. Flotte bilder som understreker idyllen. Herlig....

    SvarSlett
  2. Det var et nydelig sted! Så fint bilde der ungene drar båtene etter seg. Kjempefint miljø der. :)

    SvarSlett
  3. Så koseligt og fint innlegg,har ikkje vært der sjølv men bildene taler for seg,ein nydelig plass:)
    Skjønner at dåke kose dåke der:)
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian:)

    SvarSlett
  4. Kjære gode du! Så nydelig innlegg - vakre bilder, herlig stemning. Og vet du, jeg må være i det sentimentale hjørnet tror jeg, for jeg sitter med tårer i øynene. Dette vekket så mange minner for meg - tilbake til min barndom. Jeg ferierte hvert eneste år, sammen med pappa, oppi sogn og fjordane. Naturen, husene, alt på disse bildene minnet meg veldig om det - og det er så gode minner!! Tusen takk for at du delte. Nå ble jeg bare enda mer sikker på at vi må ta med barna til sogn og fjordane, der jeg hadde alle mine somre, og la dem oppleve det samme. Det er gull verdt!! Også du - så fint du nyter vår og sommer - det er sånn det skal være :) ønsker deg en skjønn dag min venn. klem til deg!!

    SvarSlett
  5. Å, så glemmer jeg jo helt å gi deg en GOD klem for dine fine, oppmuntrende ord til meg. Du rører meg til tårer og jeg setter så pris på den støtten du gir meg. Du er unik. mange klemmer til deg igjen :))

    SvarSlett
  6. Ja Norge har utrolig mye flott natur.
    Reiste hele sørnorge rundt i fjor sommer.
    En herlig opplevelse, Selv om jeg ble lei av alle ferjeturene.
    Ha en fortsatt herlig sommer :)

    SvarSlett
  7. Så fine bilder av en koselig bygd!
    Ja, Norge har mye vakker natur og jeg har enda til gode å se Vestlandet (nord for Bergen), selv om min fars slekt kommer derfra..
    Synes det er fint du nyter det fine været! ;) Fortsett med det du!
    Men koselig du ville vise oss ditt barndoms-paradis!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  8. oi for ein herlig plass! sånne barndomsminner. er gull verdt, tenker eg, og så koselig å gi den opplevelsen i arv til ungane sine! den roen ein får på sånne plassar, det er kvalitetstid altså! kos deg! klem

    SvarSlett
  9. veslesøss i Oslo16. juni 2012 kl. 10:38

    åååh... ØLVE <3<3

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...