torsdag 17. mai 2012

Eg ber for Norge


Her har me hatt ei flott 17.mai feiring med alt som høyrer med av is, kaker, tog, fest i menigheten og sjølvsagt rømmegraut med spekeskinke. Vèret har ikkje vore heilt topp, men med paraplyar og varme bunader gjekk det fint likevel. 



Noko av det største med denne dagen synest eg å sjå alle dei norske flagga som vaier i vinden. Eg likar så godt flagget til landet vårt, med det fine blå korset i midten. Korset er for meg eit symbol på Jesus, som ein gong måtte dø for meg og deg. Han tok straffa som eg skulle hatt og har ved sin død gjort meg fri fra syndens forbannelse. Eg er så utruleg takknemleg for alt det Jesus har gjort for meg, og kan derfor med stor frimodighet skrive om Han til alle dåke som les bloggen. Han er ikkje langt borte og fjern frå oss. Han lever ved trua i hjertene våre og hjelper oss med alt det me treng til. Som 17 åring opplevde eg  t.d å bli sett momentant fri frå sjølvfordømming. Eg sleit med masse negative tankar om meg sjølv, men så møtte Jesus meg og,ja...Jesus er berre så god! Han bytte bort løgnen med sannheten, og gav meg trua tilbake på meg sjølv. Slik er Han; God, kjærleg og sann. I Bibelen får eg lære meir om kva Gud seier er sant, både om oss menneske og om mange andre relevante tema. Her er kva Gud tenker om deg, henta fra sefanja 3,17 (eg har bibelen min på bokmål som de kanskje skjønar:)

Herren din Gud er hos deg, en helt som har makt til å  frelse. Han gleder og fryder seg over deg og gir deg på ny sin kjærlighet. 

Derfor er korset så viktig for meg ein slik dag. Det er stort å få synge Gud signe vårt dyre fedreland og dei andre nasjonalsongane. Ein anna flott Norge-sang er Eg ber for Norge av Solveg Leithaug. Trykk på linken under og sjå og høyr kor vakker den er.



17 klemmer fra meg til deg ♥

K


12 kommentarer:

  1. Det er så fint å lese det du skriver! Og du vet at jeg er så enig. Jeg har ofte tenkt på korset i flagget og på det Jesus gjorde for oss alle! Du er så utrolig flink til å sette ord på det! Glad jeg fikk vite om bloggen din!

    Jeg vil også berømme din gode "opptreden" i "Remasaken", godt var det at du ble hørt av sjefen!

    Fint at dere har hatt en fin dag! Det har vi også, og har vel feiret på omtrent samme måte.

    Ha det godt! -Margit-

    SvarSlett
  2. Må si meg enig med både deg, og moren min, som har skrevet kommentaren over her. :) En fin sang du la ved her også. :) Alltid noe flott og godt å oppleve her hos deg.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for påminninga:)klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk fiin sang!

    SvarSlett
  5. Så fint du skriver, og jeg er så enig.

    Jeg er også glad i Gud signe vårt dyre fedreland...

    God helg!

    SvarSlett
  6. Wow, du setter virkelig spor hos meg, Kristina! Dette innlegget var både sterkt og rørende syns jeg - og du er tøff og frimodig som deler. Herlig, liker sånt jeg ;) Du er sånn ei fantastisk bra dame, syns jeg - synd du ikke bor nærmere, da skulle vi ha møttes og hatt en prat om de viktige ting i livet ;) Vi er jo helt på nett du og jeg! Vanvittig bra å høre om din historie som 17åring. Håper du får en skjønn helg nå :) GOD klem fra meg til deg

    SvarSlett
  7. Herlig innlegg og gode ord til ettertanke. Å bære rustning krever styrke, å gå uten krever mot og det har du. Motet til å innrømme seg selv, er det jeg beundrer mest hos mennesker. Du er et menneske, full av innsikt og det bærer bloggen din preg av. Jeg e så glad jeg fant den. Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  8. Jeg må fortelle en ting til. Helt siden jul har jeg drevet og lett etter en spesiell blogg. Jeg har til og med glemt HVORFOR jeg lette etter denne spesielle bloggen. Mitt eneste spor var et bilde i mitt hode av en enkel rød adventstake på et bord.... Jeg trodde innlegget var med i en NIB utfordring, men har ikke klart å finne det igjen. Den røde adventstaken som eneste pynt på et bord og så nydelig alene. Jeg bare MÅTTE finne det igjen, så jeg var egentlig klar til en etterlysning. Men så !!! fant jeg det her hos deg og nå er jeg veldig beroliget. 5 mnd leting er over. Og jeg har hatt bloggen din på favorittlista mi hele tia. Men jeg var bare så fokusert på den røde lysestaken at jeg glemte å lete blant favorittbloggene mine.

    SvarSlett
  9. Tusen takk til alle for så fine ord. Det betyr mykje!

    SvarSlett
  10. Heeeelt nydelig innlegg ♥

    Bless you Kristina for det du deler :)

    Klemmer til godeste du ♥

    SvarSlett
  11. Så fine ord! Godt lese og kunne dele troen :) Det bibelverset har hjulpet meg mye.Og sangen også- den er kjempefin og sterk.

    fin helg til deg!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...