søndag 1. april 2012

Kvitveis!

Årets fyrste bukett med kvitveis vart med meg heim frå skogsturen i går. Det er ingen tvil om at våren er komen for å bli. Det viser kalenderen også.











"No livnar det i lundar,
no lauvast det i lid,
den heile skapning stundar
no fram til sumarstid

Det er vel fagre stunder
når våren kjem her nord,
og atter som eit under
nytt liv av daude gror

Du vår med ljose dagar,
med lengting, liv og song!
Du såpr at Gud oss lagar 
ein betre vår eingong."

Elias Blix







Våren er fantastisk. Den viser oss at sjølv det som ser heilt dødt ut har kraft i seg til å vekse opp og bli fargerikt og fint igjen.

Livet har også sine årstider. Nokre gonger føler me at me ligg i dvale. Ting kan verke trist og leit. Då er det godt å vite at våren vil kome. Med all si kraft til å skape noko nytt. 

Takk Gud for våren.



Kristina


9 kommentarer:

  1. JA det er godt at vi kan vite at det alltid kommer en ny vår. Og nå kjenner og ser en det virkelig, at våren er på vei. Kaldt og surt ehr i dag. Men det er jo og våren. Noen dager kjenenr en varmen, og andre dager kulden. Er vel som livet ellers. Alle dager er ikke like nei.
    Takk for koselig kommentar hos meg.
    Ønsker deg ei god påskeuke :)

    SvarSlett
  2. Så flott og vårlig innlegg! Så skjønt med det APRIL-bildet du har hengt opp ved siden av den hvite gardinen. Likte også veldig godt buketten med hvitveis. Skjønne bilder! Våren har vi også merket godt til i helga. :)

    SvarSlett
  3. Så fine og sanne ord! Og ein nydeleg bukett med kvitveis! Eg gler meg til eg ser dei her hos oss og! Takk for alle dei gode orda du legg igjen inne hos meg! Du er god! Føler på ein måte at eg kjenner deg litt:) Ønskar deg ei velsigna god påske!!

    SvarSlett
  4. Gjorde godt å sjå dei fine vårbilda i innlegget. Ikkje minst sidan det ligg snø utanfor døra mi i dag!!! einaste trøst er at våren VIL komma! Ha ein fin dag og påskeveke i vente!

    SvarSlett
  5. Heldig du som har hvitveis og vår. Her er resultatet av to dager med snøstorm en ny vinter. Det ga iallefall skikkelig påskestemning. Ikke en eneste hvitveis er å se, bare et hvitt teppe av snø. Masse snø !! Men heldigvis ligger den skjelden lenge på denne årstiden. Så håpet har vi. Riktig god påske til deg. Og kos deg sammen med dine.

    SvarSlett
  6. Så nydelig det du deler! Hvitveis er så skjønne og er for meg et sikkert vårtegn! jeg var også ute og plukket noen i går :) og nå står de og lyser opp stuen. Og ja, det er godt at det er vår. Tross at livet kan være kjipt også da (som det er for meg for tiden), så hjelper det godt med sol og litt varmere dager - og ikke minst alt som spirer og gror. Det er skjønt. Ønsker deg gode påskedager. Klem

    SvarSlett
  7. Hei Kristina!!
    Så heldig du er som har funnet hvitveis! Må bare si at jeg syns du er så utrolig flink, både med interiør, kreativitet og ikke minst med barna. Håper du får en riktig fin påskefeiring. Klem Monica S.

    SvarSlett
  8. Hei, hei!
    Jeg er bare innom så snarlig for å fortelle at
    Nettbutikken min nå er åpen!
    Jeg har lagt inn masse varer,
    og mere er på gang.
    I anledning åpningen,
    har vi mange varer til redusert pris.
    Jeg håper Butikken faller i smak,
    og skiller seg ut av mengden,
    og at du tar turen innom,
    igjen og igjen.
    Du må gjerne lagre adressen :)

    www.tinesshabbychic.com

    VELKOMMEN!

    SvarSlett
  9. så nyyydelig sang og innlegg...
    fint drerdu bor på denne tida, eg kommer derfra, skal på besøk en tur nå i påsken, klem og god påske.
    magny

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...