søndag 27. november 2011

Tanker rundt jula



Eg reflekterer over jula om dagen. Kjenner eg ikkje heilt kan vere med på utviklinga som skjer. Den gamle gode jula er ikkje lenger å finne hos mange. Folk har ikkje tid til å vente inkludert meg sjølv.

Folk et juleribbe, pyntar juletre, finn fram all julepynt allereie før me har komen til 1.desember! Så er det tid for adventskalender. Mange får pakkekalenderar eller legokalenderar o.l og me tenker at dette gjer barna lukkelege. Har ikkje barn nok småting frå før? Bakar gjere me òg, men før julekvelden er komen er boksane tomme. Me har ikkje tid til å vente lenger! Adventstida (ventetida) finnes ikkje lenger. Me kunne like gjerne kalla det for "juletid". 



For ein generasjon og to sidan var det heilt anleis. Då var adventstida prega av forventning. Ein såg fram til julehøgtida og ein gledde seg til kaker, frukt, gåver og god mat. Då sette ein verkeleg pris på tinga! Eg hugsar godt eg syntes mamma var litt streng då ho ikkje lot oss ete av julebaksten før julafta, men jammen smaka dei òg godt når me fyrst fekk lov å ete. Er me blitt ein bortskjemd generasjon som ikkje har takla materiell rikdom? Eller er det berre det at denne generasjonen er så mykje meir glad i jula, og derfor vil me strekke den over lengre tid?



I Julekveldsvisa syng me så fint: "No har vi vaska golvet og vi har børi ved. Og vi har sett opp fugleband og vi har pynta tre....." Veit ikkje om denne songen er så beskrivande for mange heimar i Noregs land lenger. Dersom me ikkje er medvitne på det vil me sige med straumen, som daud fisk i vatnet. Og kven er det som jublar? Tenker nok at handelsstanden er godt nøgde. Då har dei klart målet sitt. Kanskje er det jul frå oktober om nokre år, kven veit. 




Eg vil tenke bevisst over korleis vår familie skal feire jul og kva tradisjonar eg vil gje barna mine. Det handlar jo også om barneoppdragelse midt oppi alt. Å lære barn å kunne vente på noko og glede seg til, synest eg er ein god ting. Det er berre så alt for lett, å velge minste motstands veg. 








Dette er ikkje meint som eit peikefinger-innlegg, for mange av tinga eg skriv om gjeld meg sjølv. Men eg kjende eg trong å sortere ut litt tankar kring temaet, og då er jo bloggen ein fin arena ;)

Kva tenker du om dette?

Alle bilder i dette innlegget er henta frå google

7 kommentarer:

  1. Jeg er SÅ enig med deg. Her pyntes det ikke til JUL før siste uka før jul(etter 4.søndag i advent). Juletreet pyntes lille julaften aldri før.
    Ikke tennes det adventslys før 1.søndag i advent heller. Kjørte meg en tur i går og det var lys alle steder. helt feil for meg.

    Ha en super advent og bruk tiden til å GLEDE deg!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg tenker akkurat det samme som deg. I noen blogger har de til og med pynta tre. Har vi som mennesker mista egenskaper som tålmod ?? Kan vi ikke vente med NOE lengre, eller handler det egentlig om å være først ute.. ? Jeg hadde også tenkt å skrive noe om det, men det ble bare et lite ymt i Bjørkly bloggen. Men vent å se! FØR nyttårsrakettene går i været, så starter våren...

    SvarSlett
  3. Eg har litt delt når da gjeld detta,eg pynter fra advent for eg synest da e for gale at pynten me kjøpe bare får være litt over ei veke,for hos meg ryke jula ut 1.nyttårsdag,då e eg så lei og et nytt år er begynnt.
    Pynter juletreet gjere eg før og,synest det er så koseligt:)men eg synest da matrielle tar heilt av,mine får ikkje så mange gaver,dei begynne eg tidligt med så eg slepp for masse utgifter i desember,adventskalenderen må de dela på og.
    Men ein ting eg ser i denna bloggverden er at det blir et enormt press hos enkelte om ka de må kjøpa og koss de har da,de må jo bruka enormt med tid og penger enkelte....kosen i jula forsvinner i jaget på alt da perfekte,skal helst bake masse og laga masse,og er ein ikkje så flink te sån så går ein rundt med dårlig samvitighet,me blir påvirka alt for masse istaden for at me finn vår egen vei og følger den og ikkje tenker og ser på alle endre,men da e ikkje lett nei.

    Ha ein forsatt fin dag!

    SvarSlett
  4. Er så enig Kristina! Det er jo ikke rart folk drømmer om vår 2.juledag, når man har hatt jul siden november... Og det er handelsstanden som tjener på at vi starter tidlig. Kanskje vi må starte en "ta adventstida tilbake"- kampanje?

    SvarSlett
  5. Hei Kristina!
    Takk for koselig kommentar på bloggen!
    Noen fine tanker du deler her om adventstiden. AdVENT heter det jo.. Prøvde å forklare barna da vi tente lyset på søndag, at nå begynner den tiden da vi skal VENTE på julen! :)
    Husker den gode følelsen av å vente spent på julen fra jeg var liten - nesten like fint som selve julaften!

    Helt i orden at du har lagt til bloggen min :)

    Klem Maria

    SvarSlett
  6. Hei! Er i grunnen litt enig, men på ein litt anna måte. Eg synes alt er blitt så hektisk. Mange avslutningsfester før jul, forberedelser skal bli gjort, overtid på arbeid rundt omkring,mykje "egenrealisering" det er liksom ikkje tid til å "kjede" seg. Sjølv har me valgt vekk mange ulike tilrettelagte aktiviteter på ettermiddagene, nett for å få meir tid. Eg prøver å vere beviss å seie nei til ulike typer situasjoner eg veit vil stjele tida mi eller energien min t.d data(jada litt vert det jo!!)og prioritera familien og ungane. Ikkje at eg skal sysselsette dei, men vere der for dei, takle søskenkrangling bl a, men også lese bøker/blader, leike med lego, drikke ein kopp kaffi mens eg kjenner roen! Julebaksten spiser me før tida, det var eg van med frå barndommen, men noko styr med adventskalender til to har eg slutta med. (Her i huset kjem av og til skogsnissen om natta med ei lita pakke/helsing som han heng på døra, ikkje kvar dag men ca ein gang i veka! Til og med eldstemann på 7 er litt usikker på kven denne typen er...) ;-)

    Eg er enig i at me bør tenke oss litt rundt omkring når det kjem til dette temaet, men like viktig vert egentlig kvardagen ellers også - tid!

    SvarSlett
  7. Så fint å lese disse tankene fra den yngre generasjon. Jeg er så gammeldags at jeg venter med julepynten til noen dager før jul, det meste på lillejulaften. Først da blir også juletreet pynta. Kakebaksten blir det smaksprøver av til kaffen etterhvert som de blir bakt, men ikke mer. Lillejulaften når alt er pynta og klart, da er det jul! Hvis jeg hadde hatt julepynt hele desember ville jeg vært lei det. I adventstida har jeg lilla lys i adventstaken og lilla løper på bordet, og vi brenner masse lilla lys og koser oss. Og jeg setter de elektriske adventstakene i vinduene. Våre barn er nå voksne, men da de var små kosa vi oss med å lese julefortellinger gjennom adventstida. De var også med på baking og vi lagde litt julepynt/julegaver. Og en ide til adventskalender, noen brikker hver dag av et julepuslespill. (Da bør det legges før en pakker det inn slik at brikkene passer sammen etterhvert :)
    Som sagt, det gleder meg å lese dette.Jeg vet jo at ting endrer seg og nye generasjoner lager nye tradisjoner, og det må vi "voksne" bare godta. Men noen ganger kan det sikkert være lurt å stoppe opp litt og ikke bare la seg rive med av all ytre påvirkning, men bli bevisst på hvordan vi vil ha det. Ønsker deg en god adventstid :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen ein kommentar hos meg! Det blir eg veldig glad for. Du kan kommentere sjølv om du ikkje har ein google-konto ved å hake av på "anonym" under.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...